czwartek, 30 maja 2013

Brownies ala Marin.

W dzisiejszym dniu okropnie mi się nudziło... Mało tego, w takim dniu jak dziś, nawet najciekawsza książka człowieka nie interesuje, lub super film w telewizji. Na taki dzień, najlepsze jest pieczenie ciasta. Dziś padło na brownies. Ciasto robiłam po raz pierwszy i nie trzymałam się sztywno przepisu. Raczej eksperymentowałam z nim. A z racji, że brownies ma być zakalcowate z natury, to się nie martwiłam, czy mi wyjdzie czy nie. Jedyne co mi się nie udało, to skorupka na wierzchu.

Składniki:
  • Czekolada 90% (dałam nie całą tabliczkę)
  • Czekolada mleczna (dosłownie jeden paseczek)
  • 4 jajka
  • 1 garść orzechów włoskich
  • 1 garść orzechów laskowych
  • pomarańczowa kandyzowana skórka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 100 g cukru pudru
  • Cukier waniliowy
  • Szczypta soli
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka śmietany
  • Pokruszone herbatniki

Czekoladę pokroić i w garnuszku rozpuścić razem z masłem. Odstawić do przestygnięcia. Mąkę przesiać. Wymieszać ze sobą wszystkie suche składniki, łącznie z pokrojonymi orzechami, oraz skórką pomarańczową. Dodać łyżkę śmietany oraz żółtka z jajek. Przestudzoną masę czekoladowo-maślaną dodać do reszty ciasta. Dokładnie wymieszać. Dodać wcześniej ubite białka i delikatnie przemieszać. Ciasto przełożyć do brytfanki o wielkości 20/30 cm, uprzednio ją smarując masłem i oprószając bułką tartą. Wyrównać masę. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 30-40 minut. Po upieczeniu wyjąć z piecyka i posypać cukrem pudrem.

Ciasto będzie mocno czekoladowe, więc można polać je polewą mleczną lub dać więcej cukru. Skąd u mnie płatki owsiane? Ostatnio dodaję je praktycznie do wszystkiego. A jaką ma się po nich lepszą przemianę materii... ^^

Oto kilka fotek. Jak zwykle przepraszam za ich jakość. ;) 1 porcja ma ok 120 kcal.



Smacznego. :)

2 komentarze:

  1. Co za misz masz! Ale przepis zapowiada całkiem fajne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiada przede wszystkim orzechowym łasuchom :D

    OdpowiedzUsuń