poniedziałek, 7 października 2013

Ciastka owsiane.

Rozumiem, że dieta jest bardzo ważna. Jednak jestem zdania, że ratunkowe ciastka owsiane się przydadzą na czarną godzinę.

Składniki:
250 g mąki.
3 żółtka.
2 łyżki śmietany.
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia.
100 g cukru trzcinowego.
100 g płatków owsianych.
150 g masła wpół twardego.
Orzechy, żurawina, płatki kokosowe, co wam się podoba. Ilość dowolna.

Papier do pieczenia.

Wszystkie składniki wymieszałam ze sobą ręką. Wpierw tylko przesiałam mąkę sitkiem. Ciasto wyrabiałam do utworzenia się jednej kuli. Następnie formowałam kulki, po czym dociskałam je lekko do blachy, wyłożonej papierem. Piekłam w 180° C przez 20 minut.

Wyszły lekko wilgotne. Nie wiem ile mi wyszło, bo nim zdążyłam je policzyć, to mi pozjadali większość ciastek. ;) Najwyraźniej smakują. Uwaga! Są bardzo syte. Jedno ciasto traktuję jako jeden posiłek. :)



Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Wyglądają smakowicie! Też muszę spróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W szczególności z żurawiną. Kocham żurawinę. :D

      Usuń
  2. Tak się składa, że mam mały zapas płatków owsianych - kupiłam, bo miałam zamiar robić sobie owsiankę na śniadanie. Niestety, ulubiona przez większość dziewczyn owsianka, rosła mi w buzi. Zdecydowanie wolę wytrawne śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię ciepłe. A teraz w okresie jesienno-zimowym to już w ogóle. W zasadzie każdy mój posiłek mógłby być ciepły.

      Usuń
  3. Wyglądają pysznie, chyba nie umiałabym się ograniczyć do jednego :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm... No cóż... Posiłków jest 5-6 dziennie. :-P

      Usuń