czwartek, 31 października 2013

Jest zadyma w Halloween.

Miałam nie pisać na ten temat. Ale tak się zacietrzewiłam, że muszę. Chodzi mi o Halloween. Sama nie obchodzę, gdyż uważam że to tylko zabawa i rozrywka dla dzieci. I tym jest u nas w Polsce. Powiedzcie mi co jest złego w tym, żeby dzieci się bawiły? W zasadzie nic złego się nie dzieje. A jednak ta medialna szopka dookoła tego jest denerwująca. Mam na myśli zachowanie ludzi konserwatywnych. Nie dość, że nie przeczytają na temat Halloween nic, to wysuwają jakieś głupie wnioski. Że niby obchodzenie tego to grzech, bo to czary i czczenie Lucyfera. Ale przepraszam bardzo co ma Lucyfer do Celtów? Mówię o Celtach bo to od ich święta Samhain wzięło się Halloween. A Celtowie nie znali Lucyfera. Najgorzej jest gdy bzdurne opinie mówią ludzie wykształceni, tzw specjaliści. Jestem katoliczką i jak co roku jutro pójdę do kościoła na mszę. Mogę się założyć, że będzie pogadanka przeciwko Halloween. Ksiądz będzie grzmiał z ambony i głupoty gadał. Szczerze? To aż mi się odechciewa tam iść. Może się komuś nie podobać, że ktoś przebiera się w zombie, ducha czy wampira i stroi dom dyniami, czy sztucznymi pająkami. Panuje wolność, każdy może robić co mu się podoba. W Polakach jest jakaś niechęć do nowego. Przed czym się tak boimy? Przecież dzieciaki nie niszczą grobów, nie tańczą nad ogniskiem i nie odprawiają czarów. To tak jak z topieniem Marzanny. Ludzie... Mówię ludzie, bo to i nawet dorośli robią. Budują, lepią kukłę - Marzannę, topią ją lub palą na pożegnanie zimy. Robią to POLACY, niby tacy anty pogańscy! A skąd to się wzięło? Od Słowian, którzy czcili też inne bóstwa. I Marzanna jest jednym z nich. Jeśli do tego POLACY podchodzą normalnie, to czemu robią taką zadymę dookoła Halloween? Wiecie czemu tak robią? Bo jesteśmy jednak zacofanym, oraz zadufanym w sobie narodem.

 stylowi.pl

 stylowi.pl

stylowi.pl

4 komentarze:

  1. Ja też nie potrafię zrozumieć tego zacietrzewienia :/ Też jestem wierząca, ale w przeciwieństwie do uprzedzonych potrafię czytać i wiem, że ta tradycja niewiele różni się od naszej. W końcu wszystko sprowadza się do pamięci o zmarłych, a chodzenie po domach w przebraniach, to świetna zabawa dla dzieci. Gdzie w Halloween jest Szatan, nigdy się nie dowiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nienormalne zachowanie jest wtedy kiedy dorosła kobieta straszy policją, dzieci które chodzą w Halloween, lub mężczyzna który szczeka na nie jak pies i mówi "spierdalać". Po takim zachowaniu dorosłych moja młodsza siostra stwierdziła, że w przyszłym roku nie będzie bawić się w Halloween.

      Usuń
    2. zasrani katolicy... :/
      w obronie wiary straszą dzieci policją i psami szczują :/
      czasem sama się zastanawiam po co tkwię w tej religii - dużo bardziej cywilizowani są już np prawosławni czy protestanci, a to też chrześcijanie.

      Usuń
    3. Wiara z ludzkim zachowaniem nie ma nic wspólnego. A prawosławni, czy protestanci jak im coś nie pasuje też się zachowują poniżej krytyki. Wszystko zależy od tego kto jaki jest.

      Usuń